Sebulan ditahan dan dirogol

Sebulan jadi hamba seks
AFP

Kolkata: Tiga lagi lelaki tempatan ditahan berhubung kes pelancong Jepun berusia 22 tahun yang dijadikan hamba seks selama hampir sebulan berhampiran lokasi dianggap suci di India.

Sebelum ini, dua beradik yang juga pemandu pelancong ditangkap kelmarin selepas mangsa berjaya melepaskan diri dan mendapat bantuan pelancong Jepun lain yang membawanya ke Konsulat negara itu di Kolkata.

Tragedi menimpa mangsa bermula di Kolkata selepas dia berkenalan dengan tiga lelaki tempatan - termasuk seorang yang boleh berbahasa Jepun - 20 November lalu setibanya dia di bandar itu.

Mereka berjaya memujuk mangsa yang juga pelajar untuk mengeluarkan wang berjumlahj 76,000 rupi (RM4,200) daripada mangsa sebelum membawanya ke Bodh Gaya, lokasi suci bagi penganut Buddha di Bihar, 492 kilometer dari Kolkata.

Di Bihar mangsa diserahkan kepada dua beradik yang mengurungnya di dalam bilik bawah tanah dan merogolnya berulang kali selama tiga minggu.

Dua beradik terbabit dihadapkan ke mahkamah lewat kelmarin dan ditahan reman sehingga kawad cam yang dijadualkan pada 9 Januari ini.

Jurucakap polis Kolkata, Komisioner Pallab Kanti Ghosh berkata, tiga suspek terbaru itu ditahan kerana memeras wang daripada mangsa serta menyerahkannya kepada dua beradik terbabit.

Konsul Besar Jepun di Kolkata, Kazumi Endo berkata, pihaknya membantu wanita berkenaan membuat laporan polis sebaik dimaklumkan mengenai kejadian berkenaan.

Menteri Pelancongan Mahesh Sharma menganggap kejadian itu memberi kesan lebih teruk terhadap imej India.

“Sekarang pun kami hanya memperoleh 69 juta pelancong setahun.

“Kejadian jadi ini memang sesuatu yang membimbangkan.

“Kami perlu menjaga keselamatan pelancong yang datang ke sini,” katanya.

Kakak dua beradik yang ditahan, Samina Khatoon, menafikan adiknya terbabit dan mendesak siasatan menyeluruh dilakukan.CERITA SELANJUTNYA

Comments

Popular posts from this blog

Time Travel in the Quran?

How to set up a Sharp Aquos with Astro

Harga ayam vs harga ikan