“Though we know death is certain, we have not prepared ourselves for it. Though we know paradise is definite, we have not worked for it. Though we know the hell fire is sure, we have not feared it. So why are you delighted? What are you waiting for? Death is the first visitor from the Almighty bringing good or evil tidings… get closer to your Lord.”4 ~Hamid al-Qasyrasi (rahimahullah)

TELL US U'VE FOLLOWED:

Google+ Followers

Wednesday, March 30, 2011

Masa itu Emas??!!


Kalau kat Jepun, lewat seminit dah dianggap lambat. Kat Britain lewat 10 minit baru dianggap lambat tapi kat Malaysia ni macam tak ada had masa untuk lambat je. Lewat lebih sejam pun selamba je. Alasan paling biasa, jalan jem atau public transport lambat sampai. Lebih suka orang yang cepat inform dia akan lambat daripada dah sampai baru dok sibuk-sibuk nak cakap kenapa lambat.

6 comments:

norh said...

kat kilang, lewat satu minit, nama publish dlm email.. :P

hizzame said...

Mesti big bos dia orang Jepun haha.

Gentleman Frog said...

salam,

itu swasta, kalau government (makan duit rakyat), jangan kata lambat, +balik awal, tak datang (tapi tandatangan) pon boleh selamba ambil gaji beri anak bini makan tanpa rasa bersalah sikit pun.

Asrul "iLham" Sany said...

aku kena ikut deadline...

selalu kejar masa...hohohoo

hizzame said...

patut letak syarat sebelum masuk government kena kena masuk swasta dulu.

miss nina said...

lebih rela tunggu dari biar orang tertunggu-tunggu
-walaupun bosan :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular This Week

Monthly Popular Posts

DISCLAIMER


DEDICATED TO FREEDOM OF EXPRESSION, NO ONE IS OBLIGATED TO READ, TO COMMENT, HELL TO BELIEVE